- Tel: 503 032 445
- spzalezianka@laczna.pl
- 26-140 Łączna, Zalezianka 49A
Statut Szkoły Podstawowejw Zaleziance.
Nazwa i typ szkoły
2. Ukończenie Szkoły umożliwia dalsze kształcenie w szkołach ponadpodstawowych:
1) czteroletnim liceum ogólnokształcącym;
2) pięcioletnim technikum;
3) trzyletniej branżowej szkole I stopnia;
4) trzyletniej szkole specjalnej przysposabiającej do pracy.
3. Szkoła ma siedzibę w Zaleziance w budynku oznaczonym numerem 49A.
4. Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina Łączna.
5. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest Świętokrzyski Kurator Oświaty.
1) Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej w Zaleziance;
2) nauczycielach - należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych w Szkole Podstawowej w Zaleziance;
3) rodzicach - należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem;
4) uczniach - należy przez to rozumieć uczniów Szkoły Podstawowej w Zaleziance;
5) organie prowadzącym - należy przez to rozumieć Gminę Łączna;
6) organie sprawującym nadzór pedagogiczny - należy przez to rozumieć Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty;
7) ustawie o systemie oświaty - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230)
8) Prawie oświatowym - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn.zm.).
Cele i zadania Szkoły
2. Działalność edukacyjna Szkoły określona jest przez:
1) szkolny zestaw programów nauczania;
2) program wychowawczo-profilaktyczny.
3. Szkolny zestaw programów nauczania i program wychowawczo-profilaktyczny tworzą spójną całość i uwzględniają wszystkie wymagania opisane w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej;
4. Program wychowawczo-profilaktyczny Szkoły uchwali Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, zgodnie z odrębnymi przepisami.
1. Kształcenie w Szkole trwa osiem lat i składa się z:
1) I etapu edukacyjnego obejmującego klasy I-III - edukacja wczesnoszkolna;
2) II etapu edukacyjnego obejmującego klasy IV-VIII.
etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
2. Sposoby realizacji celów i zadań szkoły wynikających z przepisów prawa w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
Organy Szkoły
1) Dyrektor;
2) Rada Pedagogiczna;
3) Rada Rodziców;
4) Samorząd Uczniowski.
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Szkoły;
2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Szkoły;
3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Szkoły;
2. Dyrektor w szczególności:
1) kieruje działalnością Szkoły, odpowiada za dydaktyczny i wychowawczy poziom Szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz;
2) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;
3) organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Szkoły;
4) odpowiada za realizację zarządzeń organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
5) kieruje pracą Rady Pedagogicznej jako jej przewodniczący i realizuje uchwały Rady Pedagogicznej:
6) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę;
7) sprawuje opiekę nad uczniami, stwarza warunki do harmonijnego rozwoju psychofizycznego oraz rozwijania samorządnej działalności uczniów;
8) zapewnia nauczycielom odpowiednie warunki organizacyjne do realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych oraz pomoc w realizacji tych zadań;
9) zapewnia nauczycielom odpowiednie warunki organizacyjne do doskonalenia zawodowego;
10) sprawuje nadzór pedagogiczny;
11) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:
Dyrektor - jako jej przewodniczący i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Szkole. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Szkoły.
3. Szczegółowe zasady działalności Rady Pedagogicznej oraz zadania i obowiązki jej przewodniczącego i członków określi Regulamin działalności Rady Pedagogicznej Szkoły.
Regulamin nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa.
2. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu każdej rady oddziałowej, wybranym w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów Szkoły, organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Szkoły.
5. Szczegółowe zasady działalności Rady Rodziców określi Regulamin działalności Rady Rodziców Szkoły. Regulamin nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów.
3. Szczegółowe zasady działalności Samorządu Uczniowskiego określi Regulamin działalności Samorządu Uczniowskiego Szkoły. Regulamin nie może być sprzeczny
z obowiązującymi przepisami prawa.
Organizacja Szkoły
2. Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
3. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w szkole są realizowane przez pięć dni w tygodniu.
4. Dyrektor Szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości
organizacyjne szkoły, może w danym roku szkolnym ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, informując o tym nauczycieli, uczniów i ich rodziców w terminie do 30 września.
5. W dniach wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych Szkoła organizuje zajęcia wychowawczo-opiekuńcze.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły sporządzony przez Dyrektora i zatwierdzony przez organ prowadzący zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 15.
2. Liczba uczniów w oddziale klas I - III wynosi nie więcej niż 25.
3. Liczba uczniów w oddziale klas I - III może być zwiększona w ciągu roku szkolnego zgodnie z odrębnymi przepisami.
4. Zasady tworzenia oddziałów klas IV - VIII określa organ prowadzący.
5. Zasady podziału uczniów na grupy podczas niektórych obowiązkowych zajęć edukacyjnych regulują odrębne przepisy.
6. Niektóre zajęcia mogą być prowadzone w grupach międzyoddziałowych oraz między klasowych, a także poza systemem klasowo-lekcyjnym zgodnie z odrębnymi
przepisami.
2. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
3. W klasach I-III podziału godzin w każdym oddziale na poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne dokonuje nauczyciel prowadzący te zajęcia.
4. Organizację obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych określa tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych ustalony przez Dyrektora na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji Szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
2. Szczegółowy sposób organizacji i realizacji działań w zakresie wolontariatu określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
Księgozbiór i zasoby biblioteki udostępniane są przez bibliotekarza.
2. Godzina pracy bibliotekarza trwa 60 minut.
3. Szczegółową organizację biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekami określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
2. Do świetlicy przyjmowani są uczniowie, którzy zostają dłużej w Szkole ze względu na czas pracy ich rodziców, organizację dowożenia lub dojazdu uczniów do Szkoły i inne okoliczności, które wymagają zapewnienia opieki tym uczniom w Szkole.
3. Godzina zajęć świetlicowych trwa 60 minut.
4. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych. Liczba uczniów w grupie nie może przekraczać 25.
5. Szczegółową organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
§ 20.
§ 21.
§ 22.
§ 23.
Nauczyciele i inni pracownicy Szkoły
1. W Szkole zatrudnia się nauczycieli i pracowników administracji i obsługi.
2. Zakres zadań nauczycieli i pracowników administracji i obsługi określi Dyrektor Szkoły.
dostosowane do wieku i potrzeb uczniów oraz warunków środowiskowych szkoły określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego
- Ocenianie spełnia funkcję wychowawczą, informacyjną i wspiera integralny rozwój osobowości ucznia.
- Ocenianie bieżące uczniów i ocenianie klasyfikacyjne śródroczne oraz rocznedokonywane są według skali ocen: 1-6, przyjętej zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Ocena z każdego przedmiotu dotyczy:
- a) umiejętności pozyskiwania, wartościowania i przetwarzania informacji
- b) wiedzy, jaką posiadł uczeń i umiejętności jej prezentowania
- c) umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce
- Ocenianie śródroczne przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego.
- Szczegółowy tryb oceniania i sprawdzania wiadomości ustalają nauczyciele uczący poszczególnych zajęć edukacyjnych i informują uczniów, rodziców na początku roku szkolnego. Sposoby bieżącego oceniania zawarte są w Przedmiotowym Systemie Oceniania (dla poszczególnych zajęć edukacyjnych; każdy nauczyciel posiada do wglądu). Zawiera on w szczególności informacje dotyczące:
- zasad poprawiania ocen bieżących
- zasad przeprowadzania sprawdzianów, kartkówek i innych prac pisemnych
- informacji dotyczących rodzajów aktywności ucznia ocenianych na danym przedmiocie
- zasad i narzędzi używanych do oceniania wszelkich aktywności ucznia
- zasad przeliczania punktów, procentów na oceny szkolne
- częstotliwości oceniania
- W klasach I-III oceny śródroczne i roczne klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych obowiązkowych i dodatkowych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ocenami opisowymi, uwzględniającymi poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności w zakresie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazaniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia związanych z przezwyciężaniem trudności w nauce oraz rozwojem uzdolnień.
- W klasach I-III oceny bieżące ustala się w stopniach według następującej skali:
- a) ocenę 6, gdy uczeń osiąga najwyższy poziom przewidzianych osiągnięć edukacyjnych;
- b) ocenę 5, gdy uczeń opanował pełen zakres wiadomości i umiejętności;
- c) ocenę 4, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści
- d) ocenę 3, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, ale ma kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
- e) ocenę 2, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie
- f) ocenę 1, gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.
- Począwszy od klasy IV do klasy VIII oceny bieżące, śródroczne i roczne ustala się według następującej skali:
- a) stopień celujący - 6
- b) stopień bardzo dobry - 5
- c) stopień dobry - 4
- d) stopień dostateczny - 3
- e) stopień dopuszczający - 2
- f) stopień niedostateczny - 1
- Przy zapisywaniu ocen cząstkowych dopuszcza się stosowanie znaku ,,+’’ i ,,-’’.
- 10. Oceny śródroczne, roczne oraz przewidywana ocena klasyfikacyjna winny być wyrażone pełnym stopniem stosowanej skali ocen 1-6. Przewidywaną ocenę klasyfikacyjną nauczyciel ma obowiązek wpisać w dzienniku lekcyjnym w ostatniej kolumnie przed oceną śródroczną (roczną).
- Ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna z zajęć edukacyjnych nie powinna być niższa od przewidywanej oceny śródrocznej, rocznej. W wyjątkowych sytuacjach (nie wywiązywanie się z obowiązków szkolnych ucznia) ocena może być obniżona.
- Ocena klasyfikacyjna śródroczna, roczna nie może być średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Nie stosuje się oceniania przez zapis ,,+’’ i ,,-’’; bez cyfry w dzienniku lekcyjnym oraz innych znaków.
- Wyróżnia się następujące formy pisemnego sposobu sprawdzania osiągnięć edukacyjnych:
- celujący (6) 95%-100%
- bardzo dobry+ (5+) 92%-94%
- bardzo dobry (5) 88%-91%
- bardzo dobry- (5-) 85%-87%
- dobry+ (4+) 80%-84%
- dobry (4) 75%-79%
- dobry- (4-) 70%-74%
- dostateczny+ (3+) 64%-69%
- dostateczny (3) 56%-63%
- dostateczny- (3-) 50%-55%
- dopuszczający+ (2+) 45%-49%
- dopuszczający (2) 40%-44%
- dopuszczający- (2-) 35%-39%
- niedostateczny+ (1+) 30%-34%
- niedostateczny (1) poniżej 30%
- 28.
- Ustala się następujące ogólne kryteria ocen bieżących i klasyfikacyjnych wklasach IV-VIII przyjmując, że uczeń otrzymuje stopień, którego kryteria są jako całość najbliższe jego sprawdzanym osiągnięciom.
- stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
- a) systematycznie pracuje na każdej lekcji i w domu;
- b) wykonuje wszystkie zadania zaległe, wynikające również z jego ewentualnej absencji;
- c) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych wynikającymi z programu nauczania danej klasy;
- d) proponuje rozwiązania nietypowe, może (nie musi) rozwiązywać zadania wykraczające poza program nauczania danej klasy;
- e) w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności z danego przedmiotu określone programem nauczania, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia;
- f) prezentuje szkołę w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia;
- g) stanowi wzór sumienności, pracowitości i zdyscyplinowania, godny naśladowania.
- stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
- a) systematycznie pracuje na każdej lekcji i w domu;
- b) wykonuje wszystkie zadania zaległe, wynikające również z jego ewentualnej absencji;
- c) posiada pełen zakres wiedzy i umiejętności, określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie;
- d) sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne o znacznym stopniu trudności ujęte programem nauczania danego przedmiotu;
- e) potrafi stosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach;
- f) posiada umiejętność dokonywania i uzasadniania uogólnień;
- g) jego wypowiedzi ustne i pisemne są bezbłędne pod względem rzeczowym i poprawnościowym.
- stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
- a) systematycznie pracuje na każdej lekcji i w domu;
- b) potrafi opanować wiadomości umiarkowanie trudne określone programem nauczania w danej klasie, ale niezbędne w dalszej nauce;
- c) poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne;
- d) samodzielnie podaje istotne informacje z programu nauczania w danej klasie i zauważa związki między nimi;
- e) w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych używa pojęć i terminów z dziedziny, której wypowiedź dotyczy;
- f) w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych używa pojęć i terminów z dziedziny, której wypowiedź dotyczy;
- stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
- a) pracuje w miarę systematycznie i stara się doskonalić w sobie tę cechę;
- b) opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nieprzekraczającym wymagań podstawowych zawartych w podstawach programowych danych przedmiotów;
- c) rozwiązuje (wykonuje)zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności według poznanego wzorca;
- d) posługuje się poprawną polszczyzną pomimo małego zasobu słów.
- stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
- a) wykazuje się znajomością treści całkowicie niezbędnych w dalszym zdobywaniu wiedzy z danego przedmiotu;
- b) rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności;
- c) jest niesamodzielny, niestaranny, wymaga stałego nadzoru i dyscyplinowania.
- stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
- a) nie opanował wiadomości i umiejętności elementarnych określonych w podstawach programowych nauczania przedmiotu w danej klasie, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu;
- b) nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań nawet o niewielkim, elementarnym stopniu trudności;
- c) nie pracuje na lekcjach i w domu pomimo upomnień nauczyciela i prób zdyscyplinowania go do pracy.
- Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających zew specyfiki tych zajęć , a w przypadku wychowania fizycznego- także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.
- Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę z zachowania.
- 29.
- Uczeń nieobecny na sprawdzianie ma obowiązek napisać go, w terminie ustalonym wspólnie przez nauczyciela i ucznia, jednak nie później niż 2 tygodnie od daty przyjścia do szkoły. Nienapisanie sprawdzianu jest jednoznaczne z wystawieniem oceny niedostatecznej.
- Uczeń ma prawo poprawy sprawdzianu w ciągu dwóch tygodni od daty otrzymania pracy, w terminie ustalonym wspólnie przez nauczyciela i ucznia. Ocena uzyskana z poprawy sprawdzianu, bez względu na uzyskany stopień szkolny, zostaje wpisana do dziennika obok poprzedniej i obie są uwzględniane przez nauczyciela przy wystawianiu oceny śródrocznej bądź rocznej.
- W ciągu jednego tygodnia nie może być więcej niż dwa sprawdziany 45-minutowe.
- W tygodniu organizowania próbnego testu kompetencji nie przeprowadza się sprawdzianu 45-minutowego oraz wypracowania klasowego. Informację o planowanym sprawdzianie nauczyciel ma obowiązek wpisać ołówkiem do dziennika.
- Sprawdzone i ocenione prace ucznia są udostępniane uczniowi w obecności nauczyciela oraz rodzicom (prawnym opiekunom) ucznia podczas zebrań z rodzicami.
- Dopuszcza się dwukrotne nieprzygotowanie ucznia do zajęć w ciągu półrocza (obowiązuje zgłoszenie nieprzygotowania na początku zajęć edukacyjnych).
- W przypadku długotrwałych lub częstych chorób ucznia szczegółowe rozwiązania zawiera przedmiotowy system oceniania z poszczególnych przedmiotów.
- Uczeń, który w wyniku klasyfikacji śródrocznej uzyskał ocenę niedostateczną z danego przedmiotu, jest zobowiązany do zaliczenia materiału w terminie wskazanym przez nauczyciela.
- Ustalona przez nauczyciela niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna z danego zajęcia edukacyjnego może być zmieniona wyłącznie w wyniku egzaminu poprawkowego.
- Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim w szkole podstawowej otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim uzyskał po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną. Informację tę (zaświadczenie) dołącza się do Arkusza ocen ucznia
- 30.
- Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania uwzględnia w szczególności:
- a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia
- b) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej
- c) dbałość o honor i tradycje szkolne
- d) dbałość o piękno mowy ojczystej
- e) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób
- f) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią
- g) okazywanie szacunku innym osobom
- Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania, począwszy od klasy IV ustala się według skali:
- wzorowe
- bardzo dobre
- dobre
- poprawne
- nieodpowiednie
- naganne
- Wychowawca wystawia ocenę z zachowania po zasięgnięciu opinii wszystkich nauczycieli uczących w danej klasie.
- W przypadkach drastycznych, także powtarzających się negatywnych zachowań, nauczyciel sporządza notatkę (wraz z datą, podpisuje się pod nią) i dołącza do dziennika lekcyjnego informując przy tym wychowawcę.
- Forma i treść notatki (uwagi) ma być precyzyjna i konkretna.
Uczniowie szkoły
2. Obowiązki ucznia w zakresie: właściwego zachowania podczas zajęć edukacyjnych; usprawiedliwiania, w określonym terminie i formie, nieobecności na zajęciach edukacyjnych, w tym formy usprawiedliwiania nieobecności przez osoby pełnoletnie; przestrzegania zasad ubierania się uczniów na terenie szkoły lub noszenia na terenie szkoły jednolitego stroju; przestrzegania warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły; właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów - określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
Oddział przedszkolny
2. Zasady przyjmowania dzieci do oddziału przedszkolnego określi Wójt Gminy Łączna.
Na życzenie rodziców w oddziale przedszkolnym prowadzone są zajęcia z religii. Udział w zajęciach z religii nie jest obowiązkowy.
1) znajomości zadań wynikających z realizowanego programu wychowania przedszkolnego;
2) uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju;
2. Szczegółowy zakres praw i obowiązków rodziców oraz formy współdziałania oddziału przedszkolnego z rodzicami określi Rada Pedagogiczna Szkoły zgodnie z odrębnymi przepisami.
3. Szczegółowy zakres praw i obowiązków dzieci oraz przypadki, w których dyrektor może skreślić dziecko z listy dzieci oddziału przedszkolnego określi Rada Pedagogiczna Szkoły.
Postanowienia końcowe
2. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
3. Zasady prowadzenia przez Szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.
4. Zmiany w statucie przygotowuje i uchwala Rada Pedagogiczna Szkoły.
5. Dyrektor po nowelizacji statutu opracowuje ujednolicony tekst statutu i publikuje na stronie internetowej Szkoły.